2010. július 3., szombat

Rizottó garnélával

Nagyon szeretem a garnélát, de még sosem használtam hozzávalóként a konyhában. Már nagyon régóta tervezem, csak a tisztítása tartott vissza kicsit, de így utólag nem is olyan bonyolult, adja magát a dolog, viszont elég hosszadalmas. Aztán a Metroban járva végre rászántam magam, és vettem fél kilónyit. Először valami pappardellés dologra gondoltam, aztán eszembe jutott, hogy még nagyon régen vettem egy csomag Ferron-féle superfino carnaroli rizst, amit mindenképp egy különleges ételhez tartogattam, így lyukadtam ki a rizottóhoz. Véleményem szerint a legjobb rizottó, amit eddig készítettem. Aki szereti a garnélát, imádni fogja.

Hozzávalók
Az alapléhez
  • 2 ek olívaolaj
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1 vöröshagyma
  • 1 babérlevél
  • 1 ek házi készítésű "vegeta"
  • 4 szem bors
  • 100 ml száraz fehérbor
  • 1 ek paradicsompüré
  • 1,5 l víz

A rizottóhoz
  • 500 g garnéla (főzött-előhűtött)
  • 2 ek olívaolaj
  • 2 gerezd fokhagyma
  • fél citrom leve
  • 50 g vaj
  • 1 hagyma
  • 400 g suferfino carnaroli rizs
  • 125 ml száraz fehérbor
  • 1 ek paradicsompüré
  • bors
  • 75 g hideg vaj
  • petrezselyemlevél

Elkészítés
  1. A garnélát megtisztítom: a fejét hátratörve lepattintom, a farkát lecsippentem, a hasától kiindulva leszedem a páncélját, majd a hátát végig bemetszem annyira, hogy hozzáférjek a bélcsatornához, és el tudjam távolítani. (A fejeket és a páncélt félreteszem.)
  2. Az alaplét készítem el először. A felhevített olívaolajon átforgatom röviden az apróra vágott fokhagymát, a darabolt vöröshagymát, a babérlevelet, a zöldségmixet és a borsot.
  3. Ezt követően a garnélafej és -páncél kerül a lábasba. A fakanállal összetöröm a fejeket, hogy kijöjjön a leve, elkeverem a már a lábasban található hozzávalókkal, és felöntöm a borral. Nagy lángon főzöm, amíg az alkohol el nem párolog.
  4. A paradicsompürét és a vizet öntöm hozzá, amit felforralok, majd lassú tűzön 15 percig rotyogtatom. Ha kész, leszűröm.
  5. Egy serpenyőben 2 ek olívaolajon átfuttatom a fokhagymát, hozzáadom a garnélát, a gázt elzárom alatta, sózom, borsozom és összekeverem egy fél citrom levével (egy kis chilit is lehet hozzáadni, aki szereti).
  6. Jöhet a rizottó. Az olvasztott vajon kb. 5 percig párolom alacsony lángon az apróra vágott hagymát, majd hozzáadom a rizst, melyet alaposan átforgatok a vajjal és a hagymával.
  7. A bort ekkor hozzáöntöm, és hagyom teljesen elpárologni, ezután adagolom hozzá az alaplevet merőkanalanként, figyelve, hogy az előző adagot előtte teljesen felszívja.
  8. Folyamatos kevergetés és alapléadagolás mellett kb. 20 percig főzöm a rizottót, ezután hozzáforgatom a fokhagymás garnélákat, még egy percig kevergetem, majd lefedve állni hagyom további egy percig.
  9. A kockára vágott hideg vajat is belekeverem a rizottóba, majd petrezselyemlevéllel megszórom.
Giorgio Locatelli receptje alapján kisebb-nagyobb módosításokkal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails
 


Design by: Blogger XML Skins | Distributed by: Blogger Templates | Sponsored by Application Monitoring

© puffancs

Creative Commons License
Ez a Mű a Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el!-Ne változtasd! 2.5 Magyarország Licenc feltételeinek megfelelően szabadon felhasználható