2010. július 31., szombat

Kakaós brownie

Körülbelül egy hónapja találtam egy külföldi gasztroblogon egy nagyon "durva" kekszet, brownie-val töltött, sok csokilencsével megspékelve... A recept szerint a brownie rész egy boltban kapható keverékből készül, de mivel nem egy nagy ördöngősség brownie-t készíteni, ezért bevetettem egy már korábban lementett receptet, amely a legjobb kakaós brownie néven fut. Azért döntöttem emellett, mert a keksz tésztája rengeteg csokit tartalmaz, ebbe a brownie-ba pedig csak kakaóport kell rakni. A kekszet csak holnap fogom elkészíteni, amelyhez félreraktam egy 4x20 cm-es csíkot, a többit pedig be lehet falni.

Hozzávalók
  • 140 g vaj
  • 280 g cukor
  • 80 g holland kakaópor
  • 1/4 tk só
  • 1 ek vaníliakivonat
  • 2 tojás
  • 65 g liszt
  • 2/3 csésze darabolt dió (opcionális)
Elkészítés
  1. A vajat egy tálban gyöngyöző víz fölé helyezem, megolvasztom, majd alaposan elkeverem benne a cukrot és a sót, illetve a kakaóport is.
  2. Addig melegítem kevergetve, míg olyan forró nem lesz, hogy nem bírom sokáig a masszában hagyni az ujjam, ha ellenőrzöm a hőmérsékletét.
  3. Leveszem a fazékról a tálat, és hagyom langyosra hűlni. (eléggé "szemcsés" az állaga, de ha belekerül a többi hozzávaló, szép sima lesz)
  4. Hozzáadom a vaníliakivonatot, a tojásokat egyenként, alaposan elkeverve.
  5. Végül a liszt és a dió kerül bele. (én most kihagytam az utóbbit)
  6. A masszát egy sütőpapírral kibélelt, 20x20 cm-es sütőedénybe öntöm, és 160 °C-os sütőben 20 percig sütöm.

1 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails
 


Design by: Blogger XML Skins | Distributed by: Blogger Templates | Sponsored by Application Monitoring

© puffancs

Creative Commons License
Ez a Mű a Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el!-Ne változtasd! 2.5 Magyarország Licenc feltételeinek megfelelően szabadon felhasználható