2010. április 24., szombat

Túrós zebratorta

Macikonyhánál láttam ennek a jópofa tortának a receptjét még 2 éve. Most jött el az ideje, hogy kipróbáljam. Mivel a Lidlben kapható vödrös túrót használtam hozzá, egy kicsit átalakítottam a töltelék összetételét, hogy ne legyen túl folyós. Krémes, túró rudiszerű.

Hozzávalók
Tészta
  • 300 g liszt
  • fél csomag sütőpor
  • 50 g cukor
  • 125 g vaj
  • 1 tojás
  • 1 csipet só
  • fél citrom reszelt héja
Töltelék
  • 1 kg túró (Lidl)
  • 2 dl tejföl
  • 1 dl olaj
  • 200 g+1ek cukor
  • 3 tojás
  • 1 csomag vaníliaízű pudingpor
  • 60 g étkezési keményítő
  • 1 ek házi vaníliakivonat
  • fél citrom reszelt héja
  • 100 g étcsokoládé
Elkészítés
  1. A tésztához a lisztet, a cukrot, a sütőport, a sót és a citromhéjat összekeverem, majd késes aprítógépben a vajjal morzsásra dolgozom, majd a beledolgozom a tojást, fóliával letakarom, és berakom a hűtőbe, amíg elkészítem a krémet.
  2. A krémhez - a csoki kivételével - csomómentesre keverek minden hozzávalót a kézi mixerrel.
  3. Elfelezem a krémet, és az egyik feléhez hozzáadok egy evőkanál cukrot és az olvasztott étcsokoládét.
  4. Egy 26 cm átmérőjű tortaforma aljába sütőpapírt vágok.
  5. A tésztát kb. 36 cm átmérőjűre nyújtom, és beleigazítom a tortaformába úgy, hogy kb. 5 cm magas pereme legyen.
  6. A tésztát megszúrkálom villával, majd egy evőkanálnál nagyobb kanálnyi fehér krémet kanalazok a forma közepére, majd egy kanál csokisat szintén a közepére, ismét fehér, majd csokis és így tovább. (Én evőkanalat használtam, valószínűleg azért lettek ilyen vékonyak a csíkok, de nagyobb kanállal adagolva biztos szebb lenne...)
  7. 170 ℃-os sütőben 55-60 percig kell sütni, végül nyitott sütőajtó mellett hagytam kihűlni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails
 


Design by: Blogger XML Skins | Distributed by: Blogger Templates | Sponsored by Application Monitoring

© puffancs

Creative Commons License
Ez a Mű a Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el!-Ne változtasd! 2.5 Magyarország Licenc feltételeinek megfelelően szabadon felhasználható