2010. augusztus 16., hétfő

Kókuszos-körtés sütemény

Amikor érik a körténk, mindig elkészítem ezt az egyszerű kevert tészta alapú, de annál finomabb sütit, amibe ráadásként kerül kókuszreszelék, a tetejére pedig mandula (dióval is nagyon jó). Pontos forrást nem tudok megjelölni, mert egy fénymásolt lapon kaptuk mi is. Az eredeti recepten változtattam apróbb dolgokat illetően, pl. egy 26 cm átmérőjű formát használnak a receptben, de én kb. a másfélszeresét szoktam elkészíteni, mivel nagyobb edényben készítem, a körte mennyiségét is növeltem ezenfelül, a tetejére több cukrot és mandulát szórok. A csésze helyett grammban adom meg a hozzávalók mennyiségét.

Hozzávalók (32 cm átmérőjű tortaformához)
  • 250 g vaj
  • 270 g cukor
  • 4 nagy tojás
  • 100 g kókuszreszelék
  • 250 g finomliszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 1,5 dl tej
  • 500 g körte hámozva, kockázva
  • 4-5 ek világos nádcukor
  • 15 dkg darabolt mandula vagy dió (eredetileg 3 marék szeletelt mandula)
Elkészítés
  1. A szobahőmérsékletű vajat a cukorral habosra kavarjuk, majd a tojásokat egyesével eldolgozzunk a masszában.
  2. A kókuszreszeléket, a lisztet és a sütőport egy tálban elkeverem, majd a vajas részhez adom kisebb adagokban a tejjel felváltva.
  3. Végül meghámozom a körtéket, kis kockákra vágom, és egy fakanál segítségével a tésztához forgatom.
  4. A tortaforma aljába sütőpapírt vágok, az oldalát pedig kivajazom.
  5. Beleöntöm a masszát, megszórom a nádcukorral és a mandulával, majd 170 °C-os sütőben 35-40 percig sütöm (tűpróba!). Ha gyorsan barnulna, lefedem alufóliával sütés közben. Ha teljesen kihűlt, lehet szeletelni. Másnap még finomabb.

1 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails
 


Design by: Blogger XML Skins | Distributed by: Blogger Templates | Sponsored by Application Monitoring

© puffancs

Creative Commons License
Ez a Mű a Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el!-Ne változtasd! 2.5 Magyarország Licenc feltételeinek megfelelően szabadon felhasználható