2010. augusztus 7., szombat

Fehércsokis-szedres sajttorta

Számos gasztroblogon láttam mostanában bogyós gyümölcsökkel variált süteményeket, tortákat. Én most egy sütés nélküli sajttortát készítettem, amelyet szederrel dobtam fel. A különlegessége, hogy fehércsokoládéval ízesített, illetve egy zseléréteg választja ketté a krémet. Jól sikerült, mindenkinek nagyon ízlett, de nem a "pikk-pakk összedobom" fajtából való.

Hozzávalók (26 cm-es tortaformához)
A kekszalaphoz
  • 215 g keksz (1 csomag Győri Zabfalatok)
  • 100 g vaj
A töltelékhez
  • 500 g mascarpone
  • 250 g szeder
  • 200 g fehércsokoládé
  • 2-3 ek méz
  • 250 g habtejszín
  • 6-6 g zselatin
  • 0,25 + 0,25 dl víz
A zseléhez
  • 250 g szeder
  • 50 g méz
  • 13 g zselatin
  • 2,5 + 0,5 dl víz
  • 0,5 dl rozé
A felső réteghez
  • 300 g tejszín
  • 1,5 ek porcukor
Elkészítés
  1. A kekszalapot készítem el először, amihez a kekszet aprítógépben morzsásítom. A vajat közben megolvasztom, a kekszmorzsához öntöm és alaposan elkeverem a kettőt.
  2. A tortaforma aljába vágok egy köralakú sütőpapírt, majd erre egyengetem a masszát. A tortaforma oldalát sütőpapírcsíkkal bélelem ki. Hűtőbe rakom, amíg elkészítem a tölteléket.
  3. A töltelékhez a szobahőmérsékletű mascarponét habosra kavarom a kézi mixerrel, majd hozzákeverem az olvasztott fehércsokit és a leturmixolt szedret. Ízlés szerint adhatunk még hozzá egy kis mézet, illetve a kemény habbá vert tejszínt is hozzáforgatom.
  4. Ennél a pontnál a krém felét átszedem egy tálba, és a hűtőben tartom, amíg szükség nincs rá.
  5. Kb. negyed dl vizet kis lángon melegíteni kezdek, rögtön hozzáadok 6 g zselatinport, és addig melegítem kevergetve, amíg teljesen fel nem oldódik. Ekkor hozzákeverek a krémből 2-3 evőkanálnyit, majd az egészet alaposan elkeverem a krémben, és a kekszalapra öntöm.
  6. A mélyhűtőbe rakom kb. fél órára, a lényeg, hogy teljesen megszilárduljon, és csak azután öntöm rá a zselét.
  7. A zselé úgy készül, hogy a szedret egy kisebb lábasba helyezem, meglocsolom a mézzel, ráöntöm a rosét, és pár percig nagy lángon melegítem, amíg a bor alkoholtartalma el nem párolog.
  8. Ekkor jöhet hozzá 2,5 dl víz, amivel kis lángon rotyogtatom a szedret 15 percig. Hagyom hűlni, végül turmixgépben pürésítem, majd átszűröm az egészet, hogy a magoktól megszabaduljak. A zselatint a fent már leírt módon 0,5 dl vízzel elkészítem.
  9. Mielőtt ráöntöm a krémre a zselét, berakom a mélyhűtőbe 10 percre, hogy ne legyen olyan híg (vigyázni kell, nehogy túlságosan megszilárduljon, csak sűrűsödnie kell).
  10. Ezután ismét mehet a félig kész torta a mélyhűtőbe, míg a zselés réteg teljesen meg nem szilárdul (ez nálam 20 percig tartott).
  11. Ha ez kész, rá lehet önteni a krém másik felét, amiben előtte elvegyítjük ugyanúgy a zselatin másik felét.
  12. Ismét mélyhűtőzök fél óráig, majd a porcukorral kemény habbá vert tejszínt kenem a torta tetejére.
  13. Egy órán át a hűtőben pihentetem, a tálalás előtt pedig szederrel díszítem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails
 


Design by: Blogger XML Skins | Distributed by: Blogger Templates | Sponsored by Application Monitoring

© puffancs

Creative Commons License
Ez a Mű a Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el!-Ne változtasd! 2.5 Magyarország Licenc feltételeinek megfelelően szabadon felhasználható