2010. május 9., vasárnap

Epermisu

Végre megjelent a piacokon a magyar eper is. Mivel volt itthon egy fél doboz mascarpone, epermisut (Stahl receptje alapján) készítettem belőle.

Hozzávalók (5 pohárnyi adaghoz)
  • 250 g eper (+ néhány szem a rétegezéshez)
  • 125 g mascarpone
  • 100 g fehércsokoládé (+ néhány kocka a rétegezéshez)
  • 1 dl tejszín
  • 50 g cukor
  • 1 dl víz
  • 1 citrom
  • babapiskóta
Elkészítés
  1. Először a szirupot készítem el: a vízet, a cukrot, a citrom levét összekeverem, és addig melegítem kevergetve, amíg a cukor fel nem oldódik. Félreteszem hűlni.
  2. A mascarponet habosra keverem, ehhez hozzáöntöm az olvasztott fehércsokit és a turmixgépben pürésített epret, majd a kemény habbá vert tejszínnel lazítom a krémet.
  3. A babapiskótákat kettétöröm, hogy beleférjen a pohárba, majd pár pillanat alatt megforgatom a szirupban.
  4. A babapiskótára krém, vékony eperszeletek, reszelt fehércsoki jön, majd ismét babapiskóta, stb. Én 3 sor babapiskótát raktam a pohárba, a tetejét krémmel zártam.
  5. Hűtőben kb. 3 óra alatt megpuhul a babapiskóta, és fogyasztható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails
 


Design by: Blogger XML Skins | Distributed by: Blogger Templates | Sponsored by Application Monitoring

© puffancs

Creative Commons License
Ez a Mű a Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el!-Ne változtasd! 2.5 Magyarország Licenc feltételeinek megfelelően szabadon felhasználható