2011. május 19., csütörtök

Citromos mascarponetorta


Az epres, fehércsoki mousse-os tortánál már említettem, hogy az omlós tészta lefagyasztott felét ehhez használtam fel. A receptet Giorgio Locatelli egyik szakácskönyvében találtam.


Hozzávalók

350 g édes, omlós tészta (az itt megadott mennyiség fele)
2 tojássárgája


A töltelékhez
300 g mascarpone
50 ml tejszín

50 ml tej

100 ml citromlé

100 g cukor

5 tojássárgája


Elkészítés
  1. A tésztát elkészítem a már leírt módon. Súllyal 5 percig sütöm, majd 10 percig súly nélkül.
  2. Kiveszem a sütőből és megkenem a felvert tojássárgájával, és 2 percre visszateszem a sütőbe, így képződik egy kéreg a tésztán, mely megakadályozza, hogy a töltelék esetleg kifolyjon.
  3. A töltelékhez a tojássárgáját felverem, hozzáadom a mascarponét, majd a többi hozzávalót is gyorsan elkeverem.
  4. A krémet a tortaalapba töltöm, és 20-25 percig sütöm 110°C-ra állított sütőben. Akkor jó, ha a krém közepe szilárd, de a széle még kissé lágy. Hűlés közben még szilárdulni fog.
  5. A tetejét megszórhatjuk porcukorral, amit aztán konyhai lángszóróval karamellizálhatunk. Ez nálam elmaradt most.

1 megjegyzés:

  1. Hmmm... jól néz ki! Kedvelem Locatellit, de ezt még nem próbáltam tőle. Itt az ideje! :)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails
 


Design by: Blogger XML Skins | Distributed by: Blogger Templates | Sponsored by Application Monitoring

© puffancs

Creative Commons License
Ez a Mű a Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el!-Ne változtasd! 2.5 Magyarország Licenc feltételeinek megfelelően szabadon felhasználható