2010. október 25., hétfő

Madártej

Nemrég sikerült beszerezni házi tejet megbízható forrásból. Sok finomságot készítettem belőle azóta, de magában még nem mertem megkóstolni. Egy kicsit idegenkedem tőle sajnos, de rajta vagyok az ügyön. Bemelegítésként madártejjel próbálkoztam, amely érezhetően finomabb így, mint bolti tejből.

Hozzávalók
  • 1 l tej
  • 3 tojás
  • 3 ek + 1 ek cukor
  • 1 vaníliarúd
  • 1 csipet só

Elkészítés
  1. A tojásokat szétválasztom. A tojássárgáját habosra keverem a 3 evőkanál cukorral és a vaníliarúd kikapargatott belsejével.
  2. A tojásfehérjét 1 evőkanál cukorral kemény habbá verem.
  3. A tejet felforralom, és a habból egy evőkanál segítségével "felhőket" szaggatok, és közepes lángon 1-1 percig főzöm mindkét oldalukat. A habot óvatosan egy edénybe szedem.
  4. A sárgájához keverek a meleg tejből először pár evőkanálnyit, majd úgy 1 dl-nyit. A tejes sárgáját végül a tejhez öntöm (közben a kikapart vaníliarudat is hozzádobom), és folyamatos kavargatás mellett besűrítem lassú tűzön. Pár percig tart az egész, vigyázni kell, nehogy kicsapódjon a tojás.
  5. A habokat meg lehet locsolni egy kis karamellszósszal tálaláskor, úgy még finomabb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails
 


Design by: Blogger XML Skins | Distributed by: Blogger Templates | Sponsored by Application Monitoring

© puffancs

Creative Commons License
Ez a Mű a Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el!-Ne változtasd! 2.5 Magyarország Licenc feltételeinek megfelelően szabadon felhasználható